UPDATE / nieuwsbrief februari 2016
 

Beste,

Je zou er een kleur van krijgen: mooie ontwerp-opdrachten én je vergaderruimte wordt gekozen als trainingslocatie voor een revolutionair kleursysteem...

 

Deze keer:

 

Color Passport geeft kleur identiteit

Wat zegt een pms-waaier nog in een wereld waarin bijna alleen in full colour gedrukt wordt? Daarom introduceert Color Passport een revolutionair wetenschappelijk onderbouwd kleurensysteem dat elke kleur voorziet van een identiteit waardoor het perfect reproduceerbaar is. Elke kleur heeft een ‘paspoort’, een identificatiecode, waaraan je kunt zien van welk segment, familie en module deze afkomstig is uit het Color Passport Cluster System en welke mate van helderheid en vergrijzing deze bezit. Uiteraard wordt van elke kleur ook de vertaling naar RGB, CMYK en HEX-opbouw gegeven. En, nog niet eerder vertoond, het systeem deelt tevens elke kleur in op stijl, type en cultuur. Color Passport Nederland is druk bezig met de uitrol in ons land en verzorgt regelmatig workshops, o.a. in het pand van TWEED in Vinkeveen!


Restyling logo Van Scheppingen Haarden

In opdracht van Van Scheppingen Haarden ontwikkelde TWEED een restyling van het bestaande logo. Na overname door de volgende generatie en vooruitlopend op nieuwe huisvesting was er bij het familiebedrijf behoefte aan een modernere uitstraling. Bij de restyling is de schouw uit het oude logo teruggebracht tot de essentie en heeft ook het vuur een gestyleerde vorm gekregen. Wie goed kijkt ziet in de vlammen bovendien de letters ‘v’ en ‘S’ terug. Ook de typografie is aangepakt, evenals het kleurgebruik. Het oranje-geel is vervangen door een vuurrood. Wat bleef is de donkergroene huisstijl-kleur. TWEED bedacht ook de nieuwe slogan: ’warm welkom thuis’.

Op de foto: links het oude logo, rechts het nieuwe, toegepast op briefpapier en visitekaartje.

Aankleding kraam Museum De Ronde Venen

Museum De Ronde Venen vertelt het verhaal van een uniek Nederlands landschap en de mens die hierin leefde. Bezoekers maken kennis met de gelaagde geschiedenis van De Ronde Venen, waarin eeuwenlange ontginning, vervening en droogmaking hebben gezorgd voor het polderlandschap zoals we dat nu kennen.

In samenwerking met het museum ontwikkelde TWEED een geheel nieuwe presentatie, bestaande uit o.a. spandoek, tafellaken en panelen met daarop oude kaarten van De Ronde Venen. De nieuwe presentatie was voor het eerst te zien op de kramenmarkt tijdens de nieuwjaarsreceptie van gemeente De Ronde Venen.

meer over deze opdracht >
meer over Vita Amstelland >

Nieuw logo voor Vita: zoek de verschillen

De Amstelveense welzijnsorganisaties Vita welzijn en advies en AanZ gaan (als onderdeel van Participe Holding) samen verder onder de naam Vita Amstelland. Het Vita logo werd hiervoor door TWEED aangepast door de ondertitel ‘welzijn en advies’ te wijzigen in ‘Amstelland’. Er is bewust gekozen voor een wijziging die nauwelijks opvalt en dus de bestaande uitstraling intact laat. What’s in a name...?

 
Deze UPDATE is verzonden
met de nieuwsbrief module van

TWEED online & offline design
Cliffordweg 50
3646 AH Waverveen
06 31920768
www.tweed.nl

PPRZZ cms / websites
www.pprzz.nl
aanmelden